Responsive Joomla Templates by BlueHost Coupon

Bella Italia - relacja z wycieczki klas III B i III C

W dniach od 22.09 do 29.09 klasy IIIB i IIIC wraz z wychowawcami udały na wycieczkę do słonecznej Italii. Już pierwszego dnia, pomimo długiej podróży, pełni optymizmu wyruszyliśmy tramwajem wodnym po Lagunie Weneckiej. Na miejscu podziwialiśmy płynące gondole, pałac Dożów oraz nieskończenie wiele mostów. Po takim dniu przyszła pora na odpoczynek! Udaliśmy się na jedną z włoskich plaż w Catollice. Pogoda nas nie rozpieszczała. Zerwała się wichura i burza. W ciągu minuty nie było nikogo na plaży. Pomimo tego wróciliśmy do hotelu z wielkim uśmiechem. Takiego zjawiska jeszcze nie widzieliśmy. Następnego dnia wybraliśmy się do Watykanu. Zwiedziliśmy Bazylikę św. Piotra oraz  Muzea Watykańskie. Największe wrażenie zrobiła na nas Kaplica Sykstyńska, dzieło Michała Anioła oraz Bazylika św. Pawła. Kolejnym punktem naszej wycieczki było wiecznie żywe miasto – RZYM.  Podziwialiśmy mury Koloseum, gdzie niegdyś walczyli gladiatorzy. Widzieliśmy ruiny starożytnego Rzymu – Forum Romanum oraz świątynię Panteon. Ostatniego dnia przyszła pora na Florencję. Po zwiedzeniu tego pięknego miasta oraz bazyliki Santa Maria del Fiore udaliśmy się na spacer pięknymi włoskimi uliczkami. Na zakończenie zjedliśmy prawdziwą włoską pizze i spaghetti! Po 21h jazdy autobusem zawitaliśmy pod murami naszego liceum :D

tekst i fot. Zofia Jarosz, kl. IIIb

Lokalizacja naszej szkoły ...

Szkoła mieści się w centrum Złotowa, przy jednej z głównych ulic, prowadzących do dworca kolejowego i autobusowego. W sąsiedztwie Liceum znajdują się: pływalnia Laguna, korty tenisowe, lodowisko (w czasie zimy) i sala Z.C.A.S., na której swoje spektakle wystawia szkolny teatr Matysarek. Złotów jest siedzibą gminy oraz miastem powiatowym, położonym w środkowej części Krajny, nad rzeką Głomią, na północnym krańcu województwa wielkopolskiego.

O nas ...

Szkoła ma wieloletnie doświadczenie w kształceniu młodzieży. Nasi absolwenci studiują na znanych uczelniach w kraju i za granicą. Na podstawie wyników badań ankietowych, przeprowadzonych wśród młodzieży i rodziców naszych uczniów, zdecydowana większość uważa, że szkoła jest bezpieczna, a uczniowie są  zadowoleni z podjęcia nauki w naszym Liceum. Misja, wizja i priorytety pracy szkoły. Prezentacja

Brązowa Szkoła 2018

Fundacja Edukacyjna "Perspektywy" potwierdza, że I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. MARII SKŁODOWSKIEJ-CURIE w Złotowie jest wśród 500 najlepszych liceów w Polsce sklasyfikowanych w Rankingu Liceów i Techników PERSPEKTYWY 2018 i przysługuje mu tytuł "Brązowej Szkoły 2018".